Циљ предмета:
Стицање знања неопходних за анализу и оцену ризика од пожара и експлозија и оспособљавање студената за примену научних и стручних достигнућа у решавању проблема заштите од пожара и експлозија и за развој и управљање системима заштите од пожара и експлозија.
Исход предмета:
Оспособљеност за процену и управљање ризиком од пожара и експлозија као ванредних догађаја у циљу примене интегралног система заштите од пожара и експлозија у радној и животној средини.
Садржај предмета:
Теоријска настава:
Опасност од пожара (примарна и секундарна). Ризик од пожара као резултат вероватноће настанка пожара и процењених губитака и штета. Процена ризика од пожара (вероватноће настанка и развоја). Одређивање нивоа ризика од пожара (потенцијалног и прихватљивог). Фактори процене ризика од пожара (пожарно оптерећење, место настанка пожара, фактор вентилације, ширење пожара, ниво превентивне заштите...). Квантитативни и квалитативни методи за процену ризика. Процена ризика од пожара и експлозија у грађевинским објектима. Процена ризика од пожара и експлозија на отвореном простору (индекс ризика пожара, индекс паљења, индекс ризика опасности (метеоролошки параметри, вегетацијски параметри, параметри рељефа, социолошки параметри). Процена ризика од експлозија пожарноексплозивних материја и у просторима угроженим експлозивном атмосфером. Управљање ризиком од пожара и експлозија. Упознавање са циклусом управљања ризиком од пожара и експлозија као ванредних догађаја Увод у институционалне и законодавне оквире управљања ризиком. Осигурање и управљање ризиком од пожара и експлозија. Информационе и комуникационе технологије у управљању ризиком од пожара и експлозија у радној и животној средини.
Други облици наставе:
Студијски истраживачки рад Студијски истраживачки рад: Израда семинарских задатака
• D. Yung: Principles of Fire Risk Assessment in Buildings, 248 p., Wiley Online Library, 2008.
• N. Thomson: Fire Hazards in Industry, Oxford, 2002.
• A. Bytnerowicz, M. Arbaugh, A. Riebau: Wildland Fires and Air Pollution, Elsevier, 2008.
• E. Chuvieco: Wildland Fire Danger: Estimation and Mapping: the Role of Remote Sensing Data, University of Alcalá, 2003.
- Менторски тип наставе,
- Рад на рачунару,
- Консултације.
ПРЕДИСПИТНЕ ОБАВЕЗЕ |
---|
На основу садржаја семинарских радова, усмене одбране два семинарска рада, и показаног знања на консултацијама. Два семинарска рада (2 x 50 = 100 поена) |